1 mars 2011

Tisdagstankar!

En helt vanlig dag - tisdag för att vara exakt. En liten dunderförkyld tjej drar runt här hemma - dålig nog för att vara hemma men pigg nog för att bli uttråkad när det inte händer tillräckligt mycket.
Vid ett tillfälle idag var jag djupt försjunken i arbete och jag hörde att hon försökte få min uppmärksamhet.
"Mamma!!"
"Mmmmm"
"Mamma!!!!!! Kan du hjälpa mig med en sak?"
"Mmmmm vänta lite......"
"Men Mamma!!!!!"
"Vänta, jag sitter och tänker"
"Men mamma - tror du att du kan tänka och hjälpa mig samtidigt??"

Då reste jag mig upp och gjorde det jag är så himla bra på - göra flera saker samtidigt!!

Nu när lugnet lagt sig har jag upptäckt ett nytt program som jag snabbt och lätt blev lite beroende av. TV8, en underskattad kanal som jag tittar mer och mer på visade ikväll "Bukowskis". En liten vardagsdokumentär om livet på auktionsfirman i Stockholm. Ikväll handlade det om Vintagekläder och smycke - jag är inget modeorakel direkt men tycker det är kul att ha fina kläder, men dom kan komma från alla möjliga och omöjliga affärer. Men nu måste jag nog börja gå i Secondhand affärer - vilka fynd man kan göra. Min första jakt kommer att gälla en handväska från mormor/farmors tid - en svart liten klassiker som alltid kommer att göra sin plats i garderoben!

Något i dessa stilar kanske?




Bilderna har jag lånat från nätet!

KRAM! och God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar