12 mars 2011

Morgonfrallor!

Idag gick jag upp tidigt och bakade frukostfrallor till familjen! Ja - jag kan nog säga att jag överraskade mig själv med att gå upp tidigt men det gick riktigt bra och nu känns det riktigt skönt att ha varit vaken en stund och känna att det är mycket lördag kvar.

Degen körde jag i min nya fina Kitchen Aid och oj vilken skillnad det blev!

Penslade med ägg och "pimade" med vita vallmofrö

Och skjuts in i ugnen!!

Snart färdiga!

Och nu lite tålamod och för att inte äta dom för tidigt - måste svalna lite

Den här fina tygkorgen köpte jag igår! Det är en duktig tjej som gör dom själv. Superbra eftersom det är lite stadigare korg som inte faller ihop.


Härliga somriga färger - jag gillar det randiga tyget jättemycket!!

Hoppas ni får en skön helg - för vår del är det inget speciellt inplanerat så vi får se vad som händer!

Trevlig helg och KRAM!

3 kommentarer:

  1. åhhhåå så gott det ser ut, önskar jag hade den självdiciplinen att gå upp lite tidigare på mornarna och utnyttja alla dygnets timmar för att tex baka :D

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mmmmmmmm så vansinnigt gott! Snygga är dom också:O

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillar korgen! Jag önskar jag också kunde stiga upp tidigt och baka härliga frukostbollar. Ser så gott ut!
    /Jeanette

    SvaraRadera