5 mars 2011

Kryddor!

God lördag till er alla!
Idag är det lugnt här hemma - en tur till affären är väl ungefär det som vi gjort utanför husets väggar- förutom tennisträning för vår stora tjej. I övrigt har jag gått här hemma och småplockat lite............
Nu står det en Rödvinssås med Chipotlechili och puttrar på spisen. Den kommer säkert att bli supergod till kvällens middag.

Nu börjar jag känna mig redo att köpa hem lite färska kryddor - nog för att man kan köpa det året runt men jag vill köpa dom som jag kan plantera ut när vädret tillåter. För att få lite försmak på färska kryddor så har jag en liten citronmeliss vid spisen. Alltid något!



En Salig blandning-krydda från Renée Voltaire har jag köpt på ICA - jättegod att strö över salladen!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vilken bra krydda! En sådan skulle jag behöva, det får jag titta efter på Ica!
    Hur har ni det? Här har det varit sjukt på alla håll men nu börjar livsandarna återvända och vi vågar oss utanför dörren, sakta men säkert. Jonton ska med på tennisträning imorgon (tennislekis) han är riktigt duktig faktiskt, för att vara så liten :)

    Ha en fortsatt härlig helg och stor kraam!

    SvaraRadera