24 mars 2011

Dejlige Köpenhavn!

Vilken lyckad dag det blev i Köpenhamn! Solen sken och för första gången kunde man använda solglasögon på allvar.

En av de första sakerna vi mötte var dom fantastiska blomsterstånden på torgen - vilken obetalbar syn det är!! Eller vad säger ni?!

Prata om ha-begär!! Fast det fick vi stilla ganska omgående eftersom vi hade många timmar framför oss i stan.


Kvistrosor.........


.............. i massor!!


Härliga tulpaner.......


Dom här buntarna med snitt-pärlhyacinter stod vi och trånade över en låååååång stund!
Anemonerna i buntar såg väldigt inbjudande ut dom också.


Ranunkler i jättebuntar - oj oj oj!!!!!


Hyacinter får vi enas om att vara vårblomma from nu! Det fanns massor - både i kruka och i snitt!


Och så blev jag introducerad till Abercrombie & Fitch - en ny bekantskap i klädbranschen för min del.


Det blev en riktigt lyckad dag och jag fick mersmak direkt - det tar inte mer än 45 minuter för mig åka till centrala Köpenhamn - varför gör jag inte det oftare?! Det kanske är för nära?!

Imorgon är det fredag och våffeldagen! Bjud någon du tycker om på lite extra god fika imorgon - det skall jag försöka göra!!

KRAM

3 kommentarer:

  1. Ja - vad sjutton tänkte vi på!!!!!!! Jag retar ihjäl mig. 50 st för 68 kr......

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Snyft..Att jag skulle missa detta. Tur ni tog lite bilder iallafall! Ser fram emot att höra mer på måndag! Ha en trevlig helg,
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. dem har så underbara blommor där i köpenhamn. Glömmer aldrig när dem hade massvis med pioner i underbara färger, Färdiga att köpa i bukett , och billigt var det.Varför kan det inte finnas det här?

    Önskar dig en underbar helg vännen

    Kram Malin

    SvaraRadera