22 februari 2010

Jag längtar......

Måndag och ny vecka......Känns som det är måndag och fredag hela tiden. Ikväll längtar jag efter våren - jag är trött på vinter nu! Kanske det beror på att jag inte är någon vintermänniska egentligen - jag vill har värme!! Sitta ute i trädgården med en tidning eller bok. Sitta ute länge på kvällarna och känna att man inte vill gå in.
Jag längtar.......
..... efter att ta vårens första fika i trädgården!
..... efter att klippa ner alla grässorter och låta dom ta ny fart!
..... efter att se snödroppar och krokus titta upp ur rabatterna!
..... efter våren!!!
Tills vidare får vi stå ut genom att göra det vi tycker är roligt fast det är kallt och mörkt ute - som att pärla!!! Det tycker jag är roligt - det ger mig positiv energi! Så här blev resultatet ikväll!


1 kommentar: