14 augusti 2010

Hemmablind!

............& regnet det bara öser ner!!!! Växterna jublar men jag tycker att det är sådär. Jag hade sett framemot sommar, sol och strandbesök i Augusti - för att känna av, och njuta av sommaren trots att semestern är slut. I början av veckan kunde man läsa om att sommaren inte alls är slut utan vi kommer att få fint väder framöver - idag i samma tidning läser jag att hösten är på gång. Jag skall verkligen ignorera vad som står i tidningarna och ta vädret som det kommer dag för dag!

Sitter i vardagsrummet nu och tittar mig omkring - känner inte att jag får till mysfaktorn så som jag vill här hemma - är ni fler som känner så?? Är man hemmablind eller är det ett höstsyndrom nu när man börjar spendera mer tid inomhus - en önskan om att förändra och förnya. Vad tycker ni? Känner ni likadant??

Tror jag skall sätta mig och bläddra i en av mina favorittidningar - kanske man får lite inspiration!! Kram och go kväll på er alla!!

4 kommentarer:

  1. Jag tror helt klart att man lätt blir hemmablind men det är väl inte fel att söka lite inspiration på annat håll! angående eldkorgen är det maken M som sbvetsat den ivrigt påhejad av mig så det är han som ska ha äran... När det gäller klamatis i kruka är det ju så att de får ett gigantiskt rotsystem och jag tror det blir svårt i kruka många gånger. Den måsta då vara både jättevid och jättedjup och även välisolerad på vintern. Tror mer på att ha dem i rabatter. Har också fått lära mig att de småblommiga är lättare att lyckas med än de storblommiga. Lycka till!

    kram louise

    SvaraRadera
  2. jag trodde aldrig någon skulle säga det men jag håller helt och fullständigt med dig. Stämmer så bra det du säger att nu är man inomhus mer och vill ha en liten mysfaktor i hemmet och förnya. Dags att göra något åt det tycker jag:)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har. Just nu har jag en tävling där du kan vinna valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Du kan låta mig göra om hemma hos dig?! Bara jag får lov att använda bilderna på min företagshemsida sen *fniss*
    Kul att du ville vara med och tävla hos mig, och att du länkar! Får se om du kanske vinner hos mig nu, när jag vann hos dig!

    Jag ska starta ett företag inom heminredning, homestyling och homestaging! Just nu håller jag på med två objekt, ett sovrum hos en kompis i Åkarp och en balkong hos en kompis i Lund :)

    Ska snart länka upp hemsidan men inte riktigt än. Jag kommer tex inte länka bloggen till företaget, jag vill inte att alla mina kunder ska veta vad som pågår i mitt privatliv, men alla mina bloggvänner får gärna veta vad som pågår i mitt företag :)

    Ta hand om dig!
    Kram ia

    SvaraRadera