8 juli 2011

Grönt e skönt!

God Fredag på er alla! Nu är det semester! 5 härliga veckor har jag framför mig och jag hoppas att det regn som kommer idag är det sista på lääääänge.
Trädäcket är färdigt och jag är så nöjd och glad! Bilder på hela däcket får jag be att återkomma med.


Krukorna är på plats med träbitar under så att det kommer luft under. I den ena är det hösthallon och dom har växt så mycket att krukan inte syns - men den är där!

 Murrevan växer som ogräs och efter helgen skall jag försöka frisera den så att den inte blir alldeles för vildvuxen.

Hänglobelia i kruka på hylla. Jag hoppas min tanke om att den skall växa snyggt neråt hängade funkar även om den inte befinner sig som ampel. 

Plättar i luften har jag sällan lyckats med inomhus men utomhus på sommaren verkar den trivas riktigt bra hos mig. Planterad i Jontes kruka från Lödde Plantskola. 

Min lilla, numera rostiga krona hänger troget med.

1 kommentar:

  1. Oj, så mycket fint!

    Kul att trädäcket är klart - ser fram emot bilder:)

    Grattis till semester! 5 veckor - så gött! Själv har jag ångest över att jag snart bara har en vecka kvar.....

    Hörs snart!

    Kram, kram
    Maria

    SvaraRadera