2 maj 2011

Sköna Maj!

Maj är en härlig månad - men var tog värmen vägen!?? Hoppas, hoppas att den hittar tillbaka - snart!
Jag har inte jobbat jättemycket i trädgården men lite grann har jag allt hunnit med. Köpte två hallonplantor igår som jag planterat i kruka - tror ni att dom kommer att trivas där eller är det bättre att plantera ut dom i rabatt?


I veckan eller till helgen skall jag försöka hinna med att köpa lite smultronplantor som jag tänkte plantera i samma kruka som mitt uppstammade vinbärsträd. Tjejerna tycker det är roligt att gå och plocka dom små söta bären när dom är mogna.


Tyvärr bråkar min kamera med mig när jag skall föra över bilder till bloggen, så idag lånar jag bilder från nätet.


1 kommentar:

  1. Hej Helena,
    Låter härligt med massa bär...själv är jag en jordgubbsperson och har massor av plantor. Hallon vet jag inte om dom klarar i kruka men det är en jäkel på att sprida sig i rabatten, slänger ut en massa skott hej vilt..

    Kram Anna

    SvaraRadera