9 maj 2011

Gubben i krukan!

Förra veckan var jag och en vän ute och gjorde ett besök på Tirups Örtagård.
Ett jättemysigt ställe utanför Lund som är väl värt ett besök om man har lust. Plantskola, Café och mysig trädgård med lekplats inbjuder till sköna stunder.
Jag fick med mig en en trevlig gubbe på armeringspinne - nu står han fint i en av mina gummikrukor med kryddor i!



Hoppas han ger mycket kraft och styrka så att kryddorna blir stora och frodiga!! Myntan till våra Mojitos i sommar är på gång.........

2 kommentarer:

  1. Oooo, vilken häftig gubbe! Det kan ju inte annat än växa så det knakar om det när han bevakar tillväxten! ;0) Jo, tårtan den smakade vääääldigt bra! Prova receptet om du vill. Finns på min mat och bakblogg... Hur enkelt som helst!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Han ser visst ståtlig ut! han skyddar nog myntan bra han dära, Jadå allt är bara bra här :) sj då?

    Kram Malin

    SvaraRadera