28 maj 2011

Grönt!

God kväll! Satt och åt för en liten stund sedan och tittade ut genom fönstret. Insåg hur väldigt grönt det är i trädgården! Regnet strilar ner och man nästan hör hur växterna frodas och trivs! Tog en väldigt snabb runda ut i trädgården med kameran och så här ser det ut idag;

Här hoppas jag att det kommer lite hallon senare i sommar - lite osäker på hur dom trivs i kruka men jag tycker det är värt ett försök.

Gullgrönan täcker nästan hela rabatten vid vår uteplats. Den har precis blommat med små gula blommor. Den är vintergrön och tålig.

 Här är det lite "lull-lull". Måste jag bara ha i trädgården!
Marshall-klotet är relativt nytt och inköpt på Tirups Örtagård. Jag tänker sätta en liten glaslykta med värmeljus i den när vi får dom varma sköna sommarkvällarna.

Pionen som jag tyvärr inte har något namn på. Blommar med vita blommor. 


Daggkåpan - gör sig väldigt bra i lite regn med vattendropparna fint vilandes på bladen.

Förresten har jag stora problem med blogger - är inne och hälsar på många av er men tillåts inte lämna kommentar. Hoppas det löser sig snart! Bara så ni vet att jag inte ignorerar er!

Kram och god lördagkväll!

1 kommentar:

  1. Vilken fin och mysig blogg du har! Ser fram emot att följa den!
    Och tack för igår! Mysigt att träffa er! Hilma tyckte att det var jätte roligt, och somnade som en stock 19.20 :-)
    Kram på er!
    /Linda

    SvaraRadera