10 november 2010

Ljus!

Nu när det är höst och vinter älskar jag att tända ljus! Jag skulle kunna ha hur många ljusstakar och värmeljushållare som helst. Jag tycker om dom enkla i glas - dom i fattigmanssilver - små lyktor - höga ljus - låga ljus - blockljus i alla de storlekar och former och värmeljus både stora och små. Det går åt en hel del ljus här hemma men jag anser att det i det stora hela är ett billigt nöje.

Här har jag plockat ut några ljusstakar som jag tycker är fina:


Den klassiska Kivi lyktan från Iitala


Stelton oljelampa - starkt vill-ha begär!!

ikea.se

 ikea.se


fridasgard.se


 fridasgard.se

ikea.se

2 kommentarer:

  1. Kivi är en stor favorit här och stelton står på min önskelista. Jag hålle rmed om att det ska tändas massor av ljus för det är bara så härligt..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. jag älskar ljuskällor i all dess form :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera