6 oktober 2010

Plommon!

Idag när jag åkte hem från jobb blev jag sugen på lite fina blommor. Något att sätta på matbordet därhemma som piggade upp lite i vardagen. När jag väl kom fram till torget fanns det inget som föll mig i smaken - deppigt tyckte jag, och fortsatte in på ICA. Inte heller där var blomsterutbudet så att man hoppad jämfota - inte för att jag hade trott det - men hoppas kunde man ju alltid. Middagen blev inhandlad och även lite till fruktfatet. Stora tjejen skall ha med sig frukt till skolan varje dag så det gäller att det finns något för henne att ta med. När jag kom hem och packade upp slog det mig - varför måste det alltid vara blommor på bordet - varför inte lite ätbart - sagt och gjort - en loppisfyndad skål på fot åkte fram och i den nyinköpta plommon. Bordet  blev piffat och jag blev nöjd trots att det inte blev blomster just idag!

2 kommentarer: