21 oktober 2010

Myrsine!

Jag har hittat en fantastiskt trevlig liten växt som heter Myrsine. Jag är väldigt förtjust i Myrten men aldrig lyckats hålla den vid liv. Då hittade jag Myrsine - en liten vedartad växt som påminner om buxbom. Den skall hållas fuktig men tåler lätt uttorkning (det tackar vi för) och får gärna stå ljust. Vill man, kan man precis som med buxbom klippa till den och forma den efter behag. Kommer ni över ett exemplar tycker jag att ni skall köpa den.



Tyvärr blev det inga höjdarbilder idag men ni får i alla fall se hur den ser ut! Go Natt!

4 kommentarer:

  1. Mycket trevlig och jag kan säga att min tål extrem torka....

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. vilken bra växt. Fast den hade dött här i alla fall :P allt som klarar sig här måste vara gjort av plast

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Jag har också en myrsin och jag bara äääääälskar den. Är lite av en flowerkiller, tyvärr, så jag blir väldigt förtjust i lättskötta blommor.

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. En bra liten växt, dock inte lika lätt att forma som myrten, tycker jag.
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera