18 mars 2010

Vår i luften!

Jag tror minsann det är vår i luften. Det börjar klia i fingrarna efter att gå ut och börja fixa i trädgården - i helgen skall det ske! Jag vill rensa i krukor och plantera lite vårlökar!! Jag vill gå runt och börja göra en Att Göra lista i huvudet - i år vill jag satsa lite extra i trädgården! Bläddrar i tidningar och får massor av inspiration - jag läser om Lavendel, Tagetes, Dahlior, julrosor, vintergrönt mm mm. En del får man bekräftat att det inte är något för vår trädgård, men en del nya idéer och tankar dyker upp i huvudet när jag plöjer igenom tidningar, böcker och bloggar! Vilka fantastiska bloggar det finns där ute - tack för all härlig inspiration!! Jag är redo och hoppas kunna återkomma väldigt snart med lite inspiration till er andra från min egen trädgård!

1 kommentar:

  1. Visst kliar det i fingrarna man vill bara ut i trädgården och få röja massa helst skulle jag vilja skyffla bort all snö som finns kvar, kanske åker den ut på kommunens allmäning snart.......I helgen ska mina lavendel klippas ner för just där finns ingen snö.

    HA det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera