10 december 2009

Pyssel hos Emla!

Igår kväll var jag på julkortspyssel hos Emla.
Ett gäng pysselsugna tjejer som fick en jättetrevlig kväll.

Hemma Hos Emla är en av mina favoritbutiker i Lund och jag tänkte bidra med lite fina bilder på interiören. Bilder på mina fina julkort och placeringskort som jag gjorde visar jag senare!


Emla har fått in superfina ljusstakar i gjutjärnsbetong! Härlig tyngd och fin form på dom!
Själv har jag så många ljusstakar i olika former och färger så denna gången fick jag hejda mig.....
Ser ni förresten den fina nysilverbrickan med ljusstakar på - börja leta hemma, på loppisar eller hos släktingar. Det blir ett otroligt häftigt sken när man ställer ljusstakar och värmeljuskoppar på dom.

Fin fina hyacinter har hon också! Glöm inte att man kan byta användningsområde på krukor, vasar och ljuslyktor! Sätt en hyacint och pynta med lite mossa i en av dina ljuslyktor! Eller tvärtom - har du en fin kruka eller skål kanske du skall sätta ner ett värmeljus och använda den som ljuslykta istället?!

Fina höga lyktor i zink.
Själv har jag ett gäng lyktor i olika storlekar och former i trädgården!
Hur pyntar ni trädgården på vintern?!


Och till sist ett fint hjärta klädd i mossa!
Har ni tunna stålgalgar som ni fått från tex kemtvätten?
Dra ner delen som byxorna hänger på och forma galgen till ett hjärta - klä in med mossa som du fäster med tunn ståltråd - eventuellt lite sidenband eller annan dekoration - vips så har du årets alternativa julkrans till ytterdörren klar!

Förresten - är ni sugna på att titta närmare på mina armband finns dom nu till försäljning hos "Hemma Hos Emla"

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar