22 december 2009

Förberedelser!

Ikväll är det förberedelser på gång!
Just nu står revbenen och kokar - har hällt i vatten, öl (!!), lök, barbecuesås, pepparkorn, salt och lagerblad. Nu får dom stå och koka och gotta till sig. Imorgon åker dom in i ugnen och grillas. Tänkte glaza dom med honung och chilisås - hoppas dom blir bra!

Har även bytt ut mina hyacinter idag - jag har egentligen bara vita hyacinter som julblomma här hemma. Hyacinter med mossa som täcker löken - det gillar jag!
Fast, en annan sak smög sig in i dag. Det är en vit amaryllis som jag satt i en glaskruka på min bricka på soffbordet. Enligt lappen ser det ut att vara en dubbelblommande sort med lite lägre stjälk. Så här liten och försynt är den nu!


Dom söta vita pärlnålarna hittade jag på Panduro - dom flyttar jag runt och använder där det känns rätt för stunden. Ikväll fick jag hjälp att "pimpa" krukan och både jag och min hjälpreda blev nöjda!

Sista "piffet" ikväll blev att jag satte två vita hyacinter i vars en glasvas med lite mossa, dom små pärlnålarna (inte samma som jag har till amaryllisen!) och lite vitt sidenband - vitt, vitt vitt!!

En god kväll till er alla! Och lycka till med era julförberedelser - dan före dan före dopparedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar