23 februari 2011

Origami!

Jag som är lite pysslig av mig har alltid varit fascinerad av origami. Origami kommer från det japanska ordet oru vilket betyder vika och kami som betyder papper.

Vet förstås inte om mitt tålamod skulle räcka till men det hade varit väldigt roligt att göra ett försök - tror dock inte att jag skulle få till dom här fina skapelserna på vare sig försök nummer ett, två, tre, fyra, eller hundra!





Förresten - om det är någon som har bra tips på efterrätt till många får ni gärna höra av er - på lördag är det fest!

2 kommentarer:

  1. Vilka skapelser! Önskar att jag också kunde men tror inte försök 1000 skulle lyckas:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. De små blommorna i riset var ju helt ljuvliga!

    Ha en fortsatt fin söndag,
    Rebecca

    SvaraRadera