6 april 2011

Tillbaka!

Hej vänner!
Efter ett litet uppehåll är jag nu tillbaka. Dagarna har rusat iväg och det har tyvärr inte blivit så mycket tid till bloggandet den senaste veckan.
I söndags blev det en dag i trädgården och jag somnade gott på kvällen. Vi hade god hjälp och det kändes lite som om trädgården drog en suck av lättnad när alla gamla löv och mossa i gräsmattan försvann.


Fina vita tusenskönor planterade i låg svart kruka från Lödde Plantskola.


Jag är jätteförtjust i vita pärlhyacinter. Dessa står planterade i en enkel zinkkruka.


Två buxbomplantor har fått byta kruka och är nu planterade i mina gummikrukor. Den ena är väldigt gul i bladen men jag hoppas att ny jord, lite gödning och vårsol skall göra den lite gladare.


Jippie! Det finns liv i rabatterna - här börjar daggkåpan kämpa sig upp!


Julrosen ser rätt sliten ut men en liten knopp hittade jag. Hoppas att det blir många fler.


Mina flickor var på krukmakeri och fick leka med lera för några veckor sedan. I helgen fick dom hemleverans av sina alster! Tänk vad man kan hitta på roliga saker med en vitlökspress!


Kaffe i trädgården - denna gång lyckades jag ta en slät kopp.........

Trots höstlika dagar hoppas jag innerligt att vädergudarna bestämmer sig för att låta våren komma och stanna! Jag vill helst inte få höstkänslor när jag går ut........

Men igår i regnet blev jag uppiggad!!
Slottsplatsens Hudvård i Landskrona bjöd in utvalda kunder på föredrag - då fick jag lyssna på duktiga Jannice med bloggen Simplicity! Hon föreläste om Färg och Stil - jag fick många tankeställare och många handfasta tipsa att tänka på nästa gång man skall ut och handla kläder!
Tack snälla Jannice för en toppenbra föreläsning och tack Ulrika på Slottsplatsens Hudvård för att du bjöd in mig!!

4 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det! Det är verkligen härligt med vår, kliar i mina fingrar att få ordning i trädgården :)

    SvaraRadera
  2. Jättesöta tusenskönor och dom vita pärlhyacinterna är verkligen urfina.

    Vilka fina grejor tjejerna gjort - urläckert!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Vad skojigt , Låter som ett spännande föredrag . Och bäst av allt att du var i min hemstad :D

    Kram malin

    SvaraRadera
  4. Tack själv sötis!!

    ha en fin dag!

    kram Jannice

    SvaraRadera