14 april 2010

Porslin!

Köp vitt och traditionellt porslin - så tröttnar du inte så lätt på det. Det håller stilmässigt och är aldrig omodernt....... Visst låter det bra och det är ungefär så det ser ut i våra köksskåp men när man ser porslinet på Indiska vill man bara gå från vitt till alla regnbågens färger!! Det kanske är årstiden och solen som gör det - att man helt plötsligt blir helt galen i alla färger och vill duka upp i vårsolen med blommig duk och ny härlig kaffeservis! Visst blir man glad av dom här fina kopparna och skålarna?! Bilderna har jag lånat från Indiskas hemsida.



4 kommentarer:

  1. Var får Du all förmedlad inspiration ifrån.
    Du är en god inspirationskälla.

    Jag ser fram emot Dina "klipp" på olika loppmarknader och hur Du använder dessa.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, har en massa vitt i skåpen men skulle vilja byta sådär några gånger varje år...men i alla fall någon gång i bland, men inte ens det gör jag. Men några koppar av den gröna koppen hade gärna fått flytta hem till mig.
    Jag saknar verkligen bloggandet när man inte är inne, slits mellan trädgården och bloggen...

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, man måste blanda in färg i allt det vita och Indiska har verkligen mycket snyggt...:)

    Roligt du vill vara med i min utlottning!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Ja, de är helt underbara! Men jag log för mig själv när jag läste det du skrev om att köpa vitt och traditionellt! Jag har nämligen hela ostindias porslin( blåblommig)den ligger nerpackad i en kartong! Kram Nina

    SvaraRadera